8 نکته در انتخاب عنوان محتوا

هشت نکته کلیدی در انتخاب عنوان محتوا

هشت نکته کلیدی در انتخاب عنوان محتوا عنوان هر مقاله نقش اصلی را در محتوا بر عهده دارد رعایت سیاست انتخاب عنوان مناسب در بازدید و رتبه گرفتن مقاله و محصول بسیار مهم است با توجه به این نکته مهم قصد داریم در مورد اهمیت عنوان در هر مقاله و انتخاب بهترین عنوان برای محتوا با شما صحبت کنیم در ادامه با بلاگتن همراه باشید

نکته اول 

در انتخاب عنوان کمی صبورتر باشید و بیشتر تحقیق کنید

خیلی از ما در تولید محتوا بسیار عجولانه عمل می کنیم و فقط به دنبال ایجاد آن با چند کلمه مهم کلیدی هستیم،باید بگوییم این کافی نیست استفاده از برخی کلمات که مخاطب را وادار به خواندن مقاله می کند لازم است توجه داشته باشید کلیک خوردن و بازدید مقاله حتی مخاطب 30% آن را هم بخواند رتبه خوبی به محتوای شما می بخشد. یکی از نکاتی که می تواند به جذب بازدید مقاله شما بسیار کمک کند استفاده از کلمات بسیار خاص است که جز کلمات کلیدی سایت شما هم شاید نباشد.
کلماتی مثل : چرا،چگونه،چه موقع،چه مدت،به چه صورت،دلیل،کدام،دانلود رایگان،دانلود با کیفیت،خرید شگفت انگیز و…این کلماتی است که کاربران موضوع خود را با اضافه کردن این کلمات جست و جو می کنند

شاید با موضوع سایت و یا وبلاگ شما کلماتی از این دست وجود داشته باشد که در کلمات ذکر شده نباشد

نکته دوم

عنوان مقاله خود را با اضافه کردن این کلمات جست و جو کنید

قبل از ایجاد عنوان مقاله با استفاده از کلماتی که ذکر شد عنوان خود را در گوگل سرچ کنید و به پیشنهادهای ارائه شده در کادر جست و جو و سپس در پایین صفحه جست و جو نمایان می شوند توجه داشته باشید این پیشنهادها همان مواردی هستند که توسط مخاطبان بسیار جست و جو شده است
مثال: کلمه چگونه سئو را ما جست و جو کردیم که کلماتی همچون:چگونه سایت خود را سئو کنیم،چگونه سئوکارشویم،چگونه محتوای سئو شده ایجاد کنیم،چگونه سئوی سایت خود را افزایش دهیم جز پیشنهاد های گوگل برای ما بود با این روش شما به راحتی می توانید عنوانی را انتخاب کنید که مخاطبان به دنبال آن هستند

نکته سوم

استفاده از ابزارهای گوگل

ابزار هایی وجود دارد که به راحتی به شما کمک می کند پر مخاطب ترین عناوین را برای محتوای خود انتخاب کنید و بررسی های آن ها دقیقا با رفتار مخاطب مشخص شده است یکی از این ابزارها Google Keyword Planner است

نکته چهارم

استفاده از کلمات سوالی در عنوان مقاله

استفاده کردن از کلمات سوالی کمک شایانی به جذب بازدید از مقاله سایت شما خواهد کرد و ارزش صفحه ایجاد شده توسط کلیک کاربران در نتایج جست و جو خیلی سریع افزایش پیدا خواهد کرد
مثال:کدام لپ تاپ برای دانش آموزان مناسبتر است،چه روشی برای سئو کردن بهتر وبسایت وجود دارد و…

نکته پنجم

ایجاد فوریت برای مخاطب

این روش بیشتر در وبسایت های فروشگاهی و سایت های ارائه دهنده پکیج های آموزشی و سایت هایی از این دست،بهترین روش ترغیب مخاطب به خواندن محتوا ایجاد محتوایی است که زمانی را برای خرید با تخفیف محصول و خدمات شما مشخص کند مثل تا 4 روز دیگر یکی از روش های لینک سازی را با این پکیج بیاموزید،تا فردا با استفاده از این تخفیف تکرار نشدنی از 20% تخفیف در خرید این آموزش بهره مند شوید و کلمات دیگری که بسته به فعالیت شما وجود دارد

نکته ششم

استفاده از اعداد و ارقام و یا اعلام آمار با عدد

مخاطبان خیلی علاقه مند هستند که ارقامی را که معرف تعداد در محتوا است را در موضوع مقاله ببینند و این روش مخاطب را ترغیب به خواندن کامل مقاله و محتوای وبسایت شما خواهد کرد
به عنوان مثال 8 ترفند برای کاهش حجم عکس،5 روش برای خرید یک کفش راحت،4 تلفن هوشمند که در سال 2019 فروش بیشتری داشت،3 روش انتخاب قالب سئو شده برای وبسایت و دیگر کلمات

نکته هفتم

از کلمات و عناوینی تعجب بر انگیز استفاده کنید

عنوانین و کلماتی که موجب تعجب مخاطبان شود می تواند در جذب بازدید پست بسیار موثر باشد به عنوان مثال از کلماتی مثل شرکت اپل اشتباه خود را در طراحی قبول کرد یا کلماتی از این دست که حس کنجکاوی مخاطب را کمی تحریک می کند لازم است در نظر داشته باشید دروغ پردازی و دامن زدن به شایعات جز این ترفند نیست و نتیجه معکوسی خواهد داشت

نکته هشتم

از عناوین آموزشی و دارای کاربرد برای مخاطبان استفاده کنید
شما می توانید در انتخاب کلماتی مثل نحوه راه اندازی وبسایت بدون کدنویسی و یا بهینه سازی داخلی وبسایت با استفاده از ترفندهای روز دنیا می تواند مخاطب زیادی را به سمت مقالات وبسایت شما بکشاند

در آخر لازم است بگوییم خودتان را جای مخاطب قرار دهید و در نظر بگیرید اگر جای آن ها هستید بیشتر چه عنوانی شما را مشتاق به خواندن و یا خرید یک محصول می کند هرگز فراموش نکنید برقراری ارتباط با مخاطب یکی از رموز موفقیت کسب و کار شماست