رپورتاژ چیست؟

رپورتاژ چیست؟

رپورتاژ چیست؟ یکی از مقالاتی است که در بلاگتن برای شما مخاطبین عزیز منشر شده است من محمد سلحشوری در این مقاله قصد دارم در مورد رپورتاژ،متن رپورتاژ،لینک رپورتاژی و کلیت رپورتاژ با شما صحبت کنم.

در ادامه این مقاله با من همراه باشید.

رپورتاژ

به نوعی از آگهی گفته می شود که در قالب گزارش خبری،متن تبلیغاتی ارائه شود.

یعنی، مخاطبان رسانه‌ای تصور کنند که یک گزارش بی طرف به آن‌ها ارائه می‌شود.

در حالی که آنچه آن‌ها می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمات شما در ذهن آن‌ ها است.

به دلیل اعتماد مخاطبان به رسانه‌ها، رپرتاژ آگهی‌ بسیار مؤثر است و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه ریپرتاژ آگهی تصویب شده و می‌شود. از آن گذشته، موارد دیگری از رپورتاژ آگهی در رسانه‌های ایران وجود دارد که منتقدان را وادار کرده خواهان تصویب قوانینی برای مقابله با رپرتاژ آگهی‌ شوند.

متن رپرتاژ چگونه نوشته می شود

یکی از ویژگی های رپورتاژهای آگهی تبلیغ صادقانه و از همین طریق جذب بازدید است.

بازدید برای وبسایت ها نوعی سئو سفید به حساب می آید که شاید برای پیشرفت کلمات و رتبه وبسایت یکی از عوامل موثر باشد.

متن رپورتاژ آگهی باید دارای ویژگی هایی باشد که خواننده رغبت به خواندن این متن را پیدا کند رپورتاژ تا حد زیادی باید به کاربر حس صداقت شما را برساند و از طرفی هم تبلیغ کالا و یا خدمات شما انجام شود.

همیشه از نظر روانشناسی اگر کسی حس کند شما تبلیغ کالای خاصی را انجام می دهید و پافشاری به فروش آن محصول و یا ارائه خدمات را دارید مطمئنا مخاطب شما را از خرید منصرف خواهد کرد.

یکی از عواملی که باعث خرید و استقبال مخاطب از متن تبلیغاتی شما خواهد شد رعایت جوانب بی طرفی از شما را طلب می کند.

اگر جانب دارانه متنی را بنویسید،مطمعنا مخاطب از اینکه خود شما اقدام به تبلیغ می کنید را تشخیص خواهد داد.

متن های رپورتاژی نباید این حس را به خواننده بدهد که خود سایت شما این تبلیغ را انجام داده است و باید طوری باشد که مخاطب پی ببرد که وبسایت خبری یا مجله اینترنتی اقدام به این تبلیغ و معرفی شما کرده است.

یکی دیگر از ویژگی های رپورتاژ،دریافت اعتبار لینک از وبسایت معتبر میباشد

این امر باعث می شود رتبه وبسایت شما در موتورهای جست و جو پیشرفت داشته باشد.

حال از نظر گوگل و موتورهای جست و جو رپورتاژ چگونه است؟

همانطور که در مقالات متعدد گفته شد تبادل لینک بین وبسایت ها برای موتورهای جست و جو بسیار مهم است و می توان گفت آن ها از این عمل رضایت زیادی را دارند و بسیار به این موضوع اهمیت خواهند داد.

ولی در نظر داشته باشید اگر خزنده های موتورهای جست و جو تشخیص دهند که خود شما اقدام به این کار کرده اید مطمعنا وبسایت شما را در دسته وبسایت های اسپم قرار می دهند و جریمه های سنگینی برای این خطا درنظر خواهند گرفت.

لینک از نوع رپورتاژ

دنیای لینک سازی و لینک بیلدینگ بسیار بزرگ و دارای قوانین و قائده های خاص خود می باشد.

استفاده از لینک های خارجی برای بهتر شدن وضعیت وبسایت و تبلیغات خارجی برای جذب بازدید بیشتر یکی از عواملی است که مدیران وبسایت ها و وبمسترها و متخصصین سئو همیشه به دنبال آن بوده اند.

استفاده از این بستر و فراهم بودن وضعیت تکنیکال سئو یکی از شروطی است که انجام بهره گیری از لینک سازی خارجی را برای بهتر دیده شدن شما فراهم می کند.

یکی از روش هایی که برای بسیاری از وبسایت ها متخصصین سئو در نظر می گیرند درج رپورتاژ آگهی سایت به همراه لینک است که در وبسایت و یا وبلاگ معتبر قرار می دهند.

درج رپورتاژ در وبسایت ها و وبلاگ های فعال یکی از روش های امن و بی خطری است که کمک شایانی به کسب رتبه وبسایت شما خواهد کرد ولی در نظر داشته باشید انجام لینک سازی خارجی هرچند هم بی خطر می تواند خطراتی را متوجه وبسایت شما کند که با انجام برخی از استراتژی ها می توانید این خطر را بسیار کم کنید.

یکی از این استراتژی ها استفاده از متن رپورتاژ اختصاصی است که با درنظر گرفتن 500 الی 1500 کلمه و قرار دادن عکس های زیبا می تواند این خطر را برای شما کاهش دهد.

در نظر داشته باشید که قرار دادن متن تبلیغاتی در وبسایت های ضعیف می تواند اثری مخرب را متوجه شما کند همیشه در نظر بگیرید وبسایت میزبان متن تبلیغاتی شما حتما دارای محتوای زیاد و لینک های داخلی باشد تا بتواند اعتبار خوبی را به سایت شما هدایت کند

رپورتاژ ها می توانند دارای چند لینک باشند که حتی به صفحه اصلی وبسایت شما هدایت شود ولی مطمئنا این یک نقطه ضعفی است که موتورهای جست و جو از طریق آن تشخیص می دهند که این کار را خود شما انجام داده اید ولی تجربه مثبتی که خود من در رپورتاژهای 2 الی 3 لینک داشتم در تعداد بیشتر نداشتم درج 2 لینک که یک لینک آن به صفحه داخلی(دسته بندی،مقاله،برچسب ها،برگه و یا دسته محصولات) هدایت شود و یک لینک با برند شما که به صفحه اصلی شما هدایت می شود بسیار موثرتر خواهد بود تا در نظر بگیرید که 4 الی 5 لینک در متن قرار دهید.

بهتر است برای فراهم شدن هرچه بهتر نتیجه یک لینک در ابتدای رپورتاژ به خود وبسایت میزبان و یک لینک هم به وبسایت های معتبری همچون ویکی پدیا قرار دهید یعنی در متن رپورتاژ 4 لینک قرار بگیرد که دو لینک آن به وبسایت شما و دامنه شما هدایت شود.

رپورتاژ در وبلاگ

یکی از روش های مرسومی که اخیرا مورد توجه فعالان این عرصه قرار گرفته است درج رپورتاژ در وبلاگ است منظور از وبلاگ به به دامنه های گفته می شود که زیر مجموعه یک سرویس دامنه مثل یک وبسایت البته محدودتر فعالیت می کنند.

شما می توانید مقاله وبلاگ چیست را در سایت بخوانید

 

رپورتاژ در وبلاگ یکی از موثرترین و کم خطرترین پروژه های لینک سازی خارجی است که با استفاده از متد هایی که در تنظیم متن رپورتاژ در همین مقاله عنوان شد کمک شایانی به وب سایت و کلمات کلیدی شما خواهد کرد لازم است بدانید تعداد بالا و زیاد وبلاگ برای درج لینک درصدی ریسک پروژه را افزایش می دهد ولی شما با تنوع متن رپرتاژ می توانید این ریسک را کاهش دهید.

بازنشر مقالات و محتوای وبسایت در وبلاگ

یکی دیگر از متدهایی که از درج رپورتاژ در وبلاگ می توانید از آن بهره کافی را ببرید بازنشر مقالات و محتوای داخلی سایت شماست شما می توانید یکی از روش های مرسوم را که توسط ما هم به مشتریان پیشنهاد می شود یعنی درج لینک منبع استفاده کنید این روش در ارتقا رتبه صفحات داخلی وبسایت بسیار تاثیرگذار است و پیشنهاد می شود.

ما در این مقاله تلاش کردیم در مورد رپورتاژ و تاثیر آن برروی وبسایت شما صحبت کنیم امیدواریم این مقاله بتواند تا حد زیادی در ارتقا دانسته های شما تاثیر گذار باشد.