سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال چیست؟ یکی از مواردی که برای افزایش رتبه وبسایت ها مستلزم رعایت آن هستید سئو داخلی یا به عبارتی دیگر سئوتکنیکال می باشد من محمد سلحشوری در این مقاله قصد دارم در مورد سئو تکنیکال با شما صحبت کنم در ادامه با ما همراه باشید.

سئوتکنیکال

سئو فنی به رعایت و رفع نواقص فنی داخلی وبسایت گفته می شود که برای جذب بازدید و افزایش رتبه وبسایت لازم به انجام آن هستید سئوتکنیکال با سئو فنی نیازمند انجام سلسله موارد متعددی همچون:تولید محتوا،رعایت استفاده از تگ ها،وجود تگ های کاربردی و لازم HTML،افزایش سرعت لود وبسایت،تگ های Canonical،متاتگ ها،SSL،نقشه سایت و… می باشد که من در ادامه این مقاله قصد دارم فاکتورهای مهم سئوی تکنیکال را مورد بررسی قرار دهم.

اهمیت سئو تکنیکال

سئو فنی یکی از موارد بسیار مهم است که موتورهای جست و جو برای راحتی مخاطبان آن را در هروبسایتی مورد تحلیل قرار می دهند.پس تکنیکال سئو و یا همان سئو فنی برای موتورهای جست و جو بسیار مهم است و می توان گفت با رعایت آن می توانید به راحتی به کسب رتبه وبسایت و جذب بازدید کمک کنید.

همانطور که در مقالات متعدد ذکر شد رعایت برخی اصول از بدو طراحی وبسایت لازم است تا شما را در مراحل بعدی برای انجام سئو فنی یاری نماید اگر این اصول از صفر رعایت شود بعدا شاید شما با هزینه های بسیار کم و انجام برخی از پروژه های تخصصی سئو فنی بتوانید رتبه های بهتری را کسب نمایید.

تولید محتوا

تولید محتوا

یکی از موارد مهمی که در جذب بازدید و ارتقا کلمات کلیدی شما موثر است تولید محتوا مبتنی بر قوانین موتورهای جست و جو می باشد  این زمینه برای استفاده شما از کلمات کلیدی و ارتقا آن ها بستری امن است که موتورهای جست و جو به آن اهمیت ویژه ای می دهند تولید محتوا و رعایت اصول محتوا نیازمند رعایت برخی از اصول مهم نظیر استفاده از تگ های هدینگ و برچسب و لینک داخلی است برچسب ها و لینک های داخلی برای محتوا و کراول(خزش ربات های موتور جست و جو) یکی از اصلی ترین موارد است که بسیار قابل اهمیت و مهم است.

تگ های هدینگ

تگ های هدینگ

تگ های هدینگ به 6 دسته تقسیم می شوند که به ترتیب عددی 1 تا 6 به این شکل H1 H2 H3 H4 H5 H6 می باشند و استفاده از آن ها غیر از H1 که به صورت پیشفرض در عنوان به کار می رود در هر محتوایی بسته به تعداد کلمات متغیر است ولی با رعایت برخی اصول هدینگ محتوای شما بهینه و کمک شایانی به UX هرچه بهتر محتوا و درک بهتر مخاطب از محتوا و خوانایی بهتر برای موتورهای جست و جو می شود حال سوال پیش می آید استفاده از این تگ ها به چه صورت است و چه تعدادی باید استفاده شود.

استفاده از تگ های هدینگ

اگر شما تولید کننده محتوا و یا نویسنده باشید علم این را خواهید داشت که هدینگ ها هر کدام در کجای محتوا کاربرد دارند و باید بدانید اگر از تگ H3 استفاده کردید حتما باید قبل از آن از تگ H2 استفاده کرده باشید.

تگ H2 مشخص‌کننده سرفصل‌های اصلی متن می‌باشد و تگ‌های H3 تا H6 نیز به ‌عنوان سرفصل‌های فرعی و زیر تیترها مورداستفاده قرار می‌گیرند.

من در مقاله هدینگ ها چیست توضیحاتی داده ام که شاید خواندن آن ابهامات را برای شما برطرف کند.

HTML چست و چه کاربردی دارد؟

HTML جهانی بزرگ از زبان نشانه هاست که در دنیای طراحی وب بسیار کاربرد دارد یکی از مواردی که موتورهای جست و جو به وبسایت شما متصل خواهند شد همین زبان نشانه هاست،فارق از اینکه زبان مدیریت محتوای وبسایت شما چیست و کل زبان برنامه نویسی وبسایت چیست HTML کاربردی فراتر دارد و در تمام وبسایت ها استفاده می شود و در صفحات برای طراحی اصولی و ارتباط محتوای صفحه با خزنده های موتورهای جست و جو کاربرد ویژه ایی دارد

جالب است بدانید محتویات وبسایت ها برای موتورهای جست و جو با زبان HTML امکان پذیر است و موتورهای جست و جو همین نشانه ها را از وبسایت ما می خوانند و می بینند.

تگ های HTML

تگ های HTML همان نشانه هایی است که باید در صفحات داخلی آن ها را رعایت کنیم این تگ ها شامل همان هدینگ ها،تگ تعریف لینک رل ها می باشد که موتورهای جست و جو طبق تعریف آن ها صفحات شما را ایندکس می کنند تگ ها شامل چند بخش هستند که در مقالات آموزشی سایت ما می توانید آن ها را مرور کنید.

تگ Canonical

یکی از تگ های معروف و نشانه هایی که برای سایت های فروشگاهی و خدماتی بلاخص استفاده می شود تگ Canonical می باشد این تگ یکی از نشانه های HTML است که برای جلوگیری از داپلیکیت شدن محتوا قابل استفاده است این تگ بیشتر در فروشگاه های اینترنتی کاربرد دارد که از نوعی محصول تعدادی را موجود دارند و نیاز دارند محصولات جدا تعریف کنند ولی از یک محتوا استفاده می کنند این تگ را در بخش HEAD محتوای خود قرار می دهند

</”/link href=”https://example.com/samplepage rel=”canonical” >

متا تگ ها

متا تگ ها یکی از مواردی هستند که در سئو بهینه سازی داخلی بسیار حائز اهمیت هستند متا تگ‌ها، المان‌هایی هستند که درون تگ Head در فایل Html درج می‌شوند و وظیفه دارند اطلاعاتی از محتوای سایت شما را در اختیار موتورهای جستجو و کاربران قرار دهند،این دسته از تگ ها تعریفی هستند که به ارتقا کلمات شما درنتایج جست و جو کمک خواهند کرد و نرخ کلیک (CTR) سایت شما را به سرعت افزایش خواهند داد. تعداد متاتگ ها زیاد است و من در این مقاله به دو مورد اصلی آن ها اشاره خواهم کرد.

متا توضیحات(meta description)

این متا از دسته متاتگ هاست که وظیفه دارد مقداری از توضیحات شما را در نتایج جست و جو به کاربر نمایش دهد در گذشته سایت ها برای افزایش کلیک و جذب بازدید با استفاده از کلمات کلیدی متعدد سعی بر این داشتند که در نتایج ارتقا داشته باشند ولی اکنون با بروز شدن قوانین(الگوریتم ها)موتورهای جست و جو و هوشمندی آن در زبان های مختلف دیگر این روش منسوخ گردیده و برای نتیجه بهتر باید کلمه مورد نظر را در یک متن توضیحی جای دهید و در description استفاده کنید در سایت های وردپرسی می توانید برای تعریف آن از افزونه هایی نظیر Seo Yoast کمک بگیرید.

متاتگ عنوان

یکی از متاتگ هایی که شاید همه ما با آن آشنا باشیم Title tag و یا متاتگ عنوان است این دسته از متاتگ در عنوان محتوا و با تگ H1 در heading قرار میگیرد ولی طول آن بسیار مهم است و نمی توان آن را طولانی انتخاب کرد و کلمات زیادی در آن جای داد و پیشنهاد می کینم برای امکان استفاده از کلمالت کلیدی بیشتر از متاتگ توضیحات(meta description) استفاده کنید

به شما پیشنهاد می کنم مقاله هشت نکته کیدی در انتخاب عنوان محتوا را در همین سایت بخوانید.

سرعت لود سایت

یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که هم مخاطب آن را در نظر می گیرد و هم موتورهای جست و جو به آن بسیار حساس هستند سرعت لود شدن اولیه وبسایت شماست این فاکتور در جدیدترین فاکتورهای سنجش سئو تکنیکال بسیار حائز اهمیت می باشد. سرعت لود سایت شما بستگی به چند مورد دارد که در ادامه در مورد آن ها توضیح خواهم داد.

بهینه سازی سرعت لود سایت

همانطور که گفته شد یکی از فاکتورهای مهم برای مخاطب شما و موتورهای جست و جو سرعت بارگذاری وبسایت شماست که این سرعت هرچقدر کمتر باشد سئوفنی وبسایت شما رو به بهبود است این فاکتور به چند مورد اساسی در سایت شما بستگی دارد قبیل:عکس ها،کدها،اسکریپت هاو… که هرکدام از این موارد را می توانید توسط ابزارهای مختلف که یکی از پرطرفداران آن ها GTMETRIX است می توان اشاره کرد.

 

سایت مپ

سایت مپ چیست

نقشه سایت و یا سایت مپ اطلاعاتی از وبسایت شما در ریشه هاست شماست که به درک هرچه بهتر موتورهای جست و جو از محتویات وبسایت شما کمک می کند فایل XML یکی از مواردی است که خزنده های موتورهای جست و جو از طریق آن مطالب شما و سایت شما را ایندکس می کند این فایل اطلاعات مهمی همچون لینک ها،آخرین بروزرسانی های وبسایت شما،آدرس صفحات داخلی سایت و… در اختیار خزنده ها قرار می دهد لازمه هر وبسایتی است که این فایل را (نقشه سایت) را در ریشه هاست خود جای دهد و دایرکتوری آن را به ابزار سرچ کنسول معرفی نماید.

 

گواهینامه SSL

ssl یا Secure Sockets Layers همانطور که از اسم آن مشخص است یک لایه امنیتی است که برای مخاطبان وبسایت شما که قرار است اطلاعاتی از خورد را در اختیار شما قرار دهند مهم است داشتن این گواهی نامه به اعتماد کاربران به وبسایت شما بسیار کمک می کند و باعث می شود که موتورهای جست و جو به وبسایت شما امتیاز ویژه ای دهد.

من در این مقاله سئوتکنیکال و المان های سنجش آن را برای شما توضیح دادم،خیلی از مواردی که در این مقاله ذکر شد مطمعنا در پیشرفت وبسایت شما و ارتقا و کسب رتبه بهتر به شما کمک خواهد کرد ولی لازم است بدانید خیلی از این موارد نیازمند انجام پروژه های تخصصی می باشد که شاید توسط متخصصین سئو بهتر انجام شود شما در صورت تمایل می توانید در رفع برخی از مشکلات وبسایت خود با ما در تماس باشید و از مشاوره های رایگان ما بهره مند شوید

می توانید در صورت لزوم از طریق فرم زیر و یا در بخش تماس با ما سوالات خود و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید و تا جای ممکن به صورت رایگان از مشاوه های مجموعه سئوتن بهره مند شوید.

لازم بذکر است این مقاله در صورت تغییر الگوریتم ها بروزرسانی خواهد شد.