به طور حتم اگر صاحب وبسایت باشید و یا مدیر یک کسب و کار هستید و یا متخصص سئو هستید با اهمیت تولید محتوا آشنا هستید. تولید محتوا در افزایش رتبه وبسایت و فروش آن و تبلیغات بسیار تاثیر گذار است. یکی از موضوعات مهم و چالش برانگیزی که اخیرا برای متخصصین و مدیران وبسایت ها و کسب و کارها اهمیت پیدا کرده است کپی رایتینگ در سئو است. این موضوع را می توان جز موارد بسیار مهم در سئو دانست و نقش آن در سئو به خصوص اخیرا بسیار پررنگ شده است. در این مقاله قصد داریم در مورد کپی رایتینگ در سئو و موارد آن با شما صحبت کنیم. توجه داشته باشید در این مقاله در رابطه با موضوعات بسیار مهمی با شما صحبت خواهیم کرد. در ادامه با مجله وبمستری بلاگتن همراه باشید.
کپی رایتینگ چیست؟ اهمیت کپی رایتینگ در سئو
خب اگر می خواهید اطلاعات کاملی از این موضوع دریابید باید اول بدانید کپی رایتینگ به چه معنایی است. اگر بخواهیم به صورت کلی در مورد کپی رایتینگ صحبت کرده باشیم. باید بگوییم کپی رایتینگ یک حرفه و یک هنر واقعی است و اگر آن را بیاموزید می توانید در تولید محتوا خیلی بهتر عمل نمایید و محتوای بهینه بهتری تولید نمایید. اگر محتوایی که برای وبسایت خود تولید می کنید بهینه و در آن تمام ضوابط و الزامات را رعایت کرده باشید می تواند کمک عمده به پیشرفت کلمات کلیدی و رتبه وبسایت شما نماید. به صورت دقیق تر اگر بخواهیم موضوع کپی رایتینگ را دقیق تر توضیح دهیم باید به سراغ یک مثال برویم. به فرض در نظر داشته باشید شما در کار خود دارای تخصص و تجربه هستید و از این مهارت ها برای به انجام رساندن کارهایی که به شما واگذار می شود نهایت استفاده را می نمایید. این می تواند نتیجه خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد و هرکسی به حرفه ای که شما در آن فعالیت می کند نیاز پیدا کند کار خود را دست شما میسپارد چون این مهم را می داند که شما در این کار بهترین هستید. دقیقا باید بگوییم کپی رایتینگ همین است که گوگل و موتورهای جست و جو می دانند که اگر کاربر را به وبسایت شما بفرستند آن ها به نتیجه موضوعی که به دنبال آن بوده اند میرسند. این کل سئو نیست و یکی از راهکارها برای سئو می باشد ولی به صورت کلی یکی از موضوعات مهم در سئو هنر کپی رایتینگ می باشد. در ادامه این مقاله موضوعات و نکات مهمی که در سال 2023 در تولید محتوا برای وبسایت مطرح است را برای شما بررسی می نماییم.
کپی رایتینگ اصولی و سئو شده
یکی از اصول مهم در امر کپی رایتینگ تولید محتوا تحت استراتژی و سیاست ها به روز است. همانطور که در بخش های قبلی این محتوا عنوان کردیم در موتورهای جست و جو الویت برای کسب رتبه به محتوایی داده می شود که کاربر را به نتیجه ای که به دنبال آن بوده است نزدیک نماید. بهتر است استراتژی هایی که در تولید محتوای وبسایت خود تا به اینجا آموخته اید را مورد تجدید نظر قرار دهید و این اطلاعات را به روز نمایید. یک سری اطلاعات طلایی و به روز را در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که باید آن ها را برای تولید محتوا در نظر داشته باشید.
انتخاب عنوان و آماده سازی ذهنی محتوا
یکی از مواردی که در بحث کپی رایتینگ بسیار مهم است باید به آن پرداخت عنوانی است که برای مقاله خود انتخاب می نمایید. بهتر است این عنوان رابطه خیلی نزدیک با کلمات کلیدی مرتبط خود داشته باشد. به این معنا که شما باید عنوان و محتوایی را در نظر داشته باشید که کاربر و مخاطب را ترغیب به ورود به صفحه محتوا نماید و در ادامه متن را مطالعه و به اطلاعاتی که به دنبال آن بوده است دست یابد. محتوا باید به گونه ای برنامه ریزی شود که شما در ذهن خود این موضوع را درنظر بگیرید قرار است تولید این محتوا چه نیازی را از مخاطب رفع می کند و اصلا چه پیامی در این محتوا باید باشد که نتیجه بهتری برای مخاطب دربر داشته باشد.
هدف و پیام محتوا
یکی دیگر از مسائلی که باید در ذهن خود داشته باشید این است که در محتوای تولید شده قرار است در مورد چه موضوعی با مخاطب صحبت کنید.باید ابتدا از خود سوال کنید و این موضوع را روشن کنید که قرار است محتوای شما از 3 حالت خارج نباشد: یا محتوای شما تبلیغاتی است،یا قرار است به کاربر خود آموزشی دهید، یا اینکه قرار است به مخاطب خود اطلاعاتی را منتقل نمایید. باید بتوانید که یکی از این موارد را انتخاب نمایید.
طراحی ذهنی محتوا
بعد از اینکه موضوع و بهتر است بگوییم ژانر محتوا را انتخاب کردید باید به سراغ پیاده سازی ذهنی محتوایی که قرار است تولید کنید بروید. هرگز بدون فکر و ایده اقدام به تولید کردن محتوا نکنید چون این موضوع در ادامه مسیر می تواند شما را گیج و از مسیر تولید محتوای سئو شده خارج نماید. باید در نظر داشته باشید که در محتوا قرار است چه چیزهایی را توضیح و در مورد چه موضوعاتی صحبت نمایید.
استفاده از ابزارها برای بررسی کلمات
یکی دیگر از راهکارهایی که باید به آن اشاره داشته باشیم تحقیق در مورد کلمات و موضوعی است که آن را انتخاب کرده اید. در این امر باید چند نکته کلیدی را در نظر بگیرید. یکی مخاطب سایت است که چه محتوایی و چه ادبیاتی ممکن است او را جذب خواندن محتوا نماید. دوم کلمات کلیدی هست که مرتبط با موضوع شما است باید کلماتی را در محتوا استفاده نمایید تا بعد از جست و جو مخاطب ترغیب به خواندن آن محتوا شود. برای این موارد ابزارهایی وجود دارد که می توانید در بخش ابزارهای سئو در بلاگتن آن ها را بهتر بشناسید و استفاده نمایید.
در نظر داشتن حس مخاطب
یکی از موارد دیگر که در تولید محتوای سئو شده و رعایت اصول کپی رایتینگ مهم است حق دادن به نظر و حس مخاطب و روانشناسی است. باید محتوای شما جوری تولید شود که مخاطب از نخواندن ادامه آن حس از دست دادن فرصتی را داشته باشد. این محتوا باید موارد کلیدی از معرفی یک محصول و یا خدمات خاص و یا یک راهکار برای یک چالش و مشکل را به مخاطب القا نماید و در پایان هم به همین شکل باشد و نتیجه اصولی و درستی در بر داشته باشد.
استفاده از استایل رفتاری و ادبیات خاص
یکی از نکات مهمی که می تواند یک محتوا را برای مخاطب خاص و آن را ترغیب به خواندن آن کند ادبیاتی است که باید مخصوص به شما باشد. یعنی بهتر است به صورت کلیشه ای عمل نکنید و از ادبیاتی در محتوا استفاده کنید که مخصوص به شماست. باید خلاقیت به خرج دهید و از کلماتی خاص برا محتوا استفاده نمایید. عکس ها و یا کلیپ می تواند این تفاوت را به مخاطب بیشتر القا کند و مخاطب حس می کند با یک محتوای متفاوت روبروست که جواب جست و جوی خود را می تواند در آن بیابد.
خلاقیت در تولید محتوا
یکی از خلاقیت هایی که می توانید به خرج دهید نوع ادبیات خاص برای تولید محتواست که در بخش قبل راجع به آن صحبت کردیم. یکی دیگر از خلاقیت هایی که می توانید تولید محتوا به کارگیرید انتخاب تیترهای جذاب برای آن است. استفاده از عکس ها و کلیپ های خاص و تصاویر شاخص برای آن هم می تواند محتوا را برای مخاطب جذاب و خواندنی نماید.
طول محتوا
یکی از مواردی که در تولید محتوا باید در نظر داشته باشید طول محتواست. طول محتوا می تواند به پیشرفت شما و کسب رتبه وبسایت شما کمک شایانی نماید ولی از سوی دیگر می تواند سبب افزایش نرخ پرش در وبسایت شما شود. ولی باید در نظر داشته باشید که کیفیت را در این میان فدا نکنید و موضع را با جذابیت بیشتری توضیح دهید. تجربه ای که برای طول محتوا تا به اینجای کار کسب شده است برای مقالات آموزشی بین 1800 تا 3200 کاراکتر و برای محتوای تبلیغتی بین 1000 تا 2000 کلمه است. همیشه در ابتدای محتوا به مخاطب خود موضوعی چالش بر انگیز را القا کنید و در ادامه چالش ها را دسته بندی کنید و در آخر هم راه حل ها را به صورت کلی و برخی از راهکارها را به صورت جزیی توضیح دهید. در محتوایی که برای محصولات در نظر می گیرید به مخاطب خود القا کنید که این محصول دارای تخفیفی محدود است و استفاده از این تخفیف را دارای ویژگی جلوه دهید. توجه داشته باشید صداقت و عمل به تخفیف ها و وعده ها به رشد برند شما خیلی کمک خواهد کرد.
2 دیدگاه