سئووبلاگ نویسی

وبلاگ و وبلاگ نویسی

وبلاگ و وبلاگ نویسی

وبلاگ و وبلاگ نویسی یکی از بسترهایی است که شما هم می توانید برای نوشتن هرآنچه که نیاز به نوشتن دارد از آن استفاده کنید من اولین پلتفرمی که با آن آشنا شدم وبلاگ بود و علاقه زیادی هم به نوشتن و یادداشت روزانه در وبلاگ داشتم  دارم من محمد سلحشوری در ادامه این مقاله قصد دارم در مورد وبلاگ و وبلاگ نویسی با شما صحبت کنم در ادامه با من همراه باشید.

وبلاگ چیست؟

وب‌ نوشت که به آن تارنوشت،تارنگار یا بلاگ هم می‌گویند، نوعی وب‌سایت است که زیر دامنه یک وبسایت مادر مدیریت می شود و حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است.

وبلاگ ترکیبی از دو کلمهٔ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است.

مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد.نویسنده وب‌ نوشت، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود یا بلاگر و ممکن است بیش از یک نفر باشد

بلاگر به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. نام مطالب در وبلاگ ها، پست است، در حالی که واحد مطالب در وبسایت صفحه است.

معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود.

فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد.

مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وبگاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع).

دسته بندی وبلاگ ها

همانطور که گفته شد وبلاگ و وبلاگ نویسی بستری است که یک نویسنده در اختیار می گیرد و از این بستر برای ارائه نوشته ها،گزارش های خود استفاده می کند.در کشورهای پیشرفته وبلاگ نویسی قوانین خاصی دارد که هر بلاگر یا وبلاگ نویسی باید از آن قوانین تبعیت کنند.

وبلاگ ها هم دارای دسته های مختلفی هستند که برروی پلتفرم های مختلف در دسترس عموم قرار می گیرند یکی از این دسته وبلاگ با دامنه اختصاصی است.

وبلاگ هایی که دارای دامنه اختصاصی هستند مثل همان سایت ها می باشند که دارای دامنه خاص و اختصاصی خود هستند.

یکی دیگر از این دسته ها می توان به وبلاگ تحت سرویس اشاره کرد که این دست از وبلاگ ها تحت یک دامنه ایجاد می شوند و زیر مجموعه آن دامنه هستند.

از نطر محتوایی هم وبلاگ ها دارای دسته های خاصی هستند که می توان به بارزترین آن ها علمی،تاریخی و یا موضوعات عمومی مثل فان،خبری،دل نوشت اشاره کرد.

لازم است بدانید فروشگاه و ارائه خدمات در چهارچوب بلاگ تعریف درستی ندارد و به این شکل منطقی است که بخش مقالات یک فروشگاه را در آن وبلاگ در نظر بگیریم.

لینک سازی بلاگی

خیلی از متخصصین سئو و لینک سازی یکی از پروژه هایی است که برای دریافت لینک خارجی از آن کمک می گیرند.

من قصد ندارم در این مقاله در مورد لینک های بلاگی زیاد صحبت کنم و مقالاتی در مورد این موضوع که تعداد آن ها کم هم نیست در بخش آموزش وبلاگ نویسی بلاگتن قرار خواهم داد ولی اگر بخواهم به طور کلی به موضوع لینک سازی بلاگی اشاره داشته باشیم باید گفت یکی از کم خطرترین پروژه های لینک سازی همین بلاگ و دریافت لینک از وبلاگ است.

من در این مقاله توضیح دادم که وبلاگ چه در دامنه اختصاصی چه در زیر مجموعه سرویس وبلاگدهی باشد موضوعیت عمومی دارد و هر وبلاگ یک نویسنده و یا چند نویسنده دارد که گزارش های روزانه ای از فعالیت خود و یا مقالاتی را در وبلاگ خود منتشر می کنند همین انتشارات پی در پی و منظم باعث می شود وبلاگ ها رتبه خوبی نسبت به پلتفرم های دیگری دریافت کنند و همین امر باعث خواهد شد بتوانند به سرعت رتبه وبلاگ خود افزایش دهند و لینک سازی در همین پلتفرم می تواند افزایش بازدید چشمگیری را برای وبسایت ها داشته باشد.

مجمد سلحشوری

نوشتن هر چند کوتاه یا بلند هر یک گوشه ای از زوایای یک قضیه یا حس خاص را بیان می کنند،نوشتن برای هر قلمزنی، زمین بازی مناسبی برای تمرین ایجاز و خلاقیت در نوشتن است. #محمد_سلحشوری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا