تکنیکال ON PAGEسئووردپرس

همه چیز در مورد تاکسونومی در وردپرس

اگر طراح سایت هستید و یا سئوکار هستید شاید به عبارت تاکسونومی برخورده باشید و همانطور که همه می دانیم تاکسونومی در وردپرس به معنای دسته بندی به روش کاربرپسند است. متاسفانه همه ما نگاهی که به دسته بندی و برچسب ها داریم  برای سئو و بهینه سازی وبسایت برای گوگل می باشد ولی به صورت کلی باید طوری دسته ها و برچسب ها در قرار داده شود. در این روش باید طوری عمل نماییم که کاربر در وبسایت ما به راحتی بتواند از یک محتوا و از یک صفحه به خوشه ای از محتوا و دسته بندی مرتبط به همان محتوا گردش و جست و جو نماید. اگر این روش را در وبسایت خود در نظر بگیریم و می توانیم بگوییم تاکسونومی خوبی در وبسایت خود خواهیم داشت و رضایت کاربر و سئو را در وبسایت به خوبی پیاده سازی کرده ایم. در ادامه قصد داریم در مورد این موضوع بیشتر صحبت نماییم با بلاگتن در ادامه این مقاله همراه باشید.

تاکسونومی چیست؟

همانطور که در ابتدای این مقاله توضیح دادیم تاکسونومی یک پیش فرض در وردپرس است و شامل دسته ها و برچسب هایی می شود که در یک وبسایت وردپرسی وجود دارد. به صورت رندوم تاکسونومی به پست های وبلاگ محدود می شود ولی می توانید برای همین موضوع دسته ها و برچسب های جدید اضافه نمایید. دسته بندی ها و برچسب ها سلسله مراتبی هستند که می توانید محتوای مرتبط را در آن قرار دهید تا در زمان نیاز کاربر بتواند به کلیت محتوای مد نظر خود دسترسی داشته باشد. چه بهتر است از این روش برای تمرکز بر روی کلمات کلیدی خود استفاده نمایید تا از این موضوع برای سئوی وبسایت خود نهایت استفاده را برده باشید.

بیشتر بخوانید در مورد سئو

آموزش سئو

 

تاکسونومی وردپرس برای سئو مهم است؟

یکی از سوالاتی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا تاکسونومی برای سئوی وبسایت مفید و مهم است؟ باید بگوییم بله صد در صد مفید و مهم می باشد. تاکسونومی در وردپرس می‌تواند نقش مهمی در بهبود سئو (SEO) سایت شما داشته باشد. استفاده صحیح از تاکسونومی‌ ها نه تنها به دسته بندی محتوای سایت کمک می‌کند، بلکه می‌تواند تأثیر مثبتی در عملکرد سایت شما در موتورهای جستجو داشته باشد.

نقش تاکسونومی در بهبود ساختار سایت

تاکسونومی‌ها به شما کمک می‌کنند تا سایت خود را به شکل منطقی و مرتب دسته بندی کنید. زمانی که سایت شما ساختار و دسته بندی منظمی دارد، موتورهای جستجو به راحتی می‌توانند محتوای داخلی سایت شما را ایندکس نمایند و آن را بهتر و هدفمندتر در نتایج جستجو نمایش دهند. به عنوان مثال زمانی که شما برای پست‌های وبلاگ سایت خود دسته‌بندی‌ و برچسب‌های مرتبط ایجاد می‌کنید، موتورهای جستجو می‌توانند رابطه بین محتوای مختلف سایت شما را درک نمایند.

نقش تاکسونومی در کلمات کلیدی و محتوای مرتبط

تاکسونومی‌ ها به شما این امکان را می‌دهند که کلمات کلیدی مرتبط و مشخصی را برای هر بخش از سایت خود قرار دهید . به عنوان مثال باید بگوییم ، اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دارید و محصولاتی را با دسته‌بندی‌ های مختلف مثل “کفش” و “کفش اسپرت” دارید، موتورهای جستجو با استفاده از این دسته‌بندی‌ ها می‌توانند ارتباطات بین این دسته‌ها و کلمات کلیدی را شناسایی کنند.

نقش تاکسونومی در محتوای تکراری (Duplicate Content)

یکی از خطرات بزرگ در سئو، محتوای تکراری است. اگر پست‌های شما در چند دسته‌بندی مختلف قرار بگیرند، ممکن است موتورهای جستجو آن‌ها را به عنوان محتوای تکراری شناسایی کنند. برای جلوگیری از این موضوع، تنظیمات در وردپرس و تاکسونومی‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا از نمایش محتوای تکراری جلوگیری کنید. برای مثال، استفاده از تگ rel=”canonical” در صفحات مختلف می‌تواند به موتور جستجو بگوید که کدام نسخه از صفحه را باید ایندکس کند.

تاثیر تاکسونومی در بهبود تجربه کاربری (UX)

ساختار مناسب تاکسونومی‌ها می‌تواند به تجربه کاربری (UX) کمک کند. وقتی سایت شما به خوبی دسته‌ بندی شده باشد، کاربران می‌توانند سریع‌ تر به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. این امر باعث می‌شود کاربران بیشتر، در سایت شما بمانند و در نتیجه نرخ پرش کاهش یابد. موتورهای جستجو مانند گوگل به سایت‌هایی که تجربه کاربری خوبی دارند اهمیت ویژه ای می دهند.

نقش تاکسونومی ها در سوشیال سیگنال‌ ها و اشتراک‌گذاری

تاکسونومی‌ ها می‌توانند به‌طور غیر مستقیم در اشتراک‌ گذاری محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی مؤثر باشند. وقتی محتوای شما در دسته‌بندی‌های مختلف مرتب شده و قابل جستجو است، کاربران راحت‌تر می‌توانند محتوای شما را پیدا کنند و آن را به اشتراک بگذارند، که این خود می‌تواند به سئوی وبسایت شما کمک کند.

نکات کلیدی برای استفاده بهینه از تاکسونومی‌ها در سئو:

  • ایجاد تاکسونومی‌ های مختصر و هدفمند: سعی کنید تاکسونومی‌هایی بسازید که دقیقاً مرتبط با محتوای سایت شما باشد و به کاربران کمک کند.
  • بهینه سازی URLها: اطمینان حاصل کنید که URL های دسته‌بندی‌ها و برچسب‌ها بهینه و قابل فهم هستند و پیشنهاد می کنیم از عبارات انگلیسی در URL ها استفاده نمایید.
  • اجتناب از محتوای تکراری: از طریق استفاده درست از تگ‌های canonical، از تکرار محتوا جلوگیری کنید.
  • پیوندهای داخلی بهینه‌شده: از لینک‌های داخلی به‌درستی استفاده کنید تا سایت شما به شکلی ساختاریافته و مرتبط معرفی شود.

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش کردیم به صورت خلاصه و قابل درک در مورد تاکسونومی ها در وردپرس با شما صحبت نماییم و لازم است بدانید برای درک هرچه بهتر این موضوع باید اطلاعات بیشتری را در بستر وب و شبکه های اجتماعی مطالعه نمایید باید به صورت خلاصه بگوییم در نتیجه، تاکسونومی‌ها در وردپرس نه تنها به سازماندهی محتوای سایت شما کمک می‌کنند، بلکه به بهبود سئو و رتبه‌بندی سایت شما در موتورهای جستجو کمک زیادی می‌کنند.

 

مجمد سلحشوری

نوشتن هر چند کوتاه یا بلند هر یک گوشه ای از زوایای یک قضیه یا حس خاص را بیان می کنند،نوشتن برای هر قلمزنی، زمین بازی مناسبی برای تمرین ایجاز و خلاقیت در نوشتن است. #محمد_سلحشوری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا