تازه های گوگلگوگل

اعلام رسمی گوگل آپدیت هسته دسامبر 2020

اعلام رسمی گوگل آپدیت هسته دسامبر 2020

اعلام رسمی گوگل آپدیت هسته دسامبر 2020 روز گذشته گوگل در صفحه رسمی خود اعلام کرد که در حال بروزرسانی هسته گسترده هستیم این پیام دارای دو بخش است که از ریلیز بخشی از این بروزرسانی خبر می دهد و بخشی دیگر هنوز ارائه نشده و از این تاریخ به بعد باید منتظر این تغییرات بود لازم است بدانید که این یک بروزرسانی است و باگ های اصلی و مشکلاتی از این هسته برطرف خواهد شد در ادامه این مقاله قصد داریم این بروزرسانی را بررسی کنیم در ادامه با بلاگتن همراه باشید.

متن پیام گوگل در دسامبر 2020

بعد از امروز ما در حال انتشار یک به روز رسانی الگوریتم هسته ای وسیع هستیم همانطور که سالانه چندین بار انجام می دهیم. به آن به روزرسانی اصلی دسامبر 2020 گفته می شود. راهنمایی ما درباره این به روزرسانی ها همانطور که قبلاً توضیح داده ایم باقی می ماند. لطفا برای اطلاعات بیشتر در مورد این پست وبلاگ دیدن کنید. آنچه که مدیران وب باید در مورد google بدانند ، به روزرسانی اصلی اخبار رسمی در مورد سایتهای خزنده و نمایه سازی برای وب مسترهای فهرست گوگل است.    googleblog .com

later todaay. we are releasing a broad core algorithm update as we do several times per year. it is called the december 2020 core update. our guidance about such updates remains as we have covered before. please see this blog post for more about that. what webmasters should know about google is core updates official news on crawling and indexing sites for the google index webmasters. googleblog .com

به روزرسانی الگوریتم Google Broad Core چیست؟

قبل از اینکه  به تغییراتی که به احتمال زیاد توسط به روزرسانی الگوریتم اعمال شده است ، بپردازیم ، مهم است که بفهمیم این نوع به روزرسانی به طور خاص چیست اصلا؟

بیایید با آنچه به روزرسانی الگوریتم هسته اصلی نیست شروع کنیم.

این یک بروزرسانی متمرکز مانند Panda یا Penguin نیست که برای پرداختن به مسئله خاصی طراحی شده است.

بروزرسانی های مشابه الگوریتم های جدیدی هستند که در الگوریتم اصلی گنجانده شده اند ،

گاهی اوقات کاملاً جدا از آن اجرا می شوند ، جدا از ارائه الگوریتم اصلی با یک نمره یا طبقه بندی از نوعی که سپس برای تغییر رتبه بندی استفاده می شود.

بروزرسانی اصلی در سئو چیست؟

بروزرسانی الگوریتم هسته گسترده به این معنی است که الگوریتم اصلی خود به نوعی تغییر یافته است.

این می تواند شامل تغییر روش برخی از فاکتورهای موجود که در مقابل هم و یا نحوه تعامل آنها با یکدیگر یا نحوه تشکیل یک مجموع منسجم باشد.

این ممکن است شامل تغییراتی در الگوریتم گوگل برای افزایش کارایی مانند کافئین یا مانند Hummingbird ، نحوه تفسیر سوالات مخاطبان گوگل باشد.

همچنین ممکن است که بروزرسانی از عوامل جدید رتبه بندی استفاده کرده باشد که قبلاً مورد توجه قرار نگرفته اند.

فقط در سال گذشته ، موتور جستجو بیش از 3000 تغییر را در جستجوی Google انجام داد و امسال ، گوگل شروع به انتشار (و صحبت کردن در مورد) به روزرسانی های اصلی گوگل کرده است.

به روزرسانی هسته گوگل چیست؟

برخلاف سایر راه اندازی ها، بروزرسانی هسته گوگل تغییرات قابل توجه و گسترده ای در الگوریتم و سیستم های جستجوی این موتور جست و جو ایجاد می کند.

4 مه 2020

مه 2020 به روز رسانی اصلی

رابط گوگل،دنی سالیوان از طریق توییتر اعلام کرد که گوگل یک به روزرسانی الگوریتم هسته اصلی را منتشر می کند.

حدود 90 دقیقه بعد ، وی اعلام کرد که به روزرسانی در حال انجام است و برای کامل شدن نیازمند 1-2 هفته زمان می باشد.

هدف از بروزرسانی های اصلی

به روزرسانی های هسته اصلی برای ایجاد تأثیرات کاملاً مشهود در نتایج جستجو در همه کشورها به همه زبانها طراحی شده اند.

با شروع به روزرسانی هسته ، سایتها به طور حتم متوجه افت یا افزایش در رتبه بندی جستجو می شوند.

تغییر در رتبه بندی جستجو عموماً ارتباط مستقیمی با محتوای سایت ها دارد.

به این معنی که اگر محتوا از آخرین به روزرسانی محبوبیت پیدا کرده باشد، در رتبه بندی بالاتر می رود.مخالفش هم درست است.پس محتوای تازه منتشر شده ای وجود دارد که در زمان آخرین به روزرسانی وجود نداشته است.

با این حال باید محتوای جدید در برابر محتوای قبلی دوباره مورد ارزیابی قرار گیرد. به بیان ساده ، رتبه بندی می تواند کاملاً متفاوت با گذشته باشد.

Google Update Core دسامبر 2020 در حال اجرا است

بعد از هفت ماه ، گوگل به روزرسانی هسته جدیدی را منتشر کرده است (نسخه اصلی هسته دسامبر 2020)

باری شوارتز در 3 دسامبر سال 2020 در ساعت 10:36 صبح

گوگل اعلام کرد که در حال ارائه یک به روزرسانی جدید در هسته خود(به روزرسانی هسته دسامبر 2020) است. این سومین به روزرسانی هسته اصلی در سال 2020 است.

لازم بذکر است اولین به روزرسانی هسته ای ژانویه 2020 و نسخه دوم به روزرسانی هسته ای مه 2020 است.

این توییت گوگل است که آن را اعلام می کند ، جایی که گوگل گفت “بعد از امروز ، همانطور که چندین بار در سال انجام می دهیم ، ما یک نسخه جدید به روز رسانی الگوریتم هسته را منتشر می کنیم. به آن Core Update دسامبر 2020 گفته می شود. ”

شروع در ساعت 1 بعدازظهر گوگل می باشد به این معناست گوگل این به روزرسانی هسته ای دسامبر 2020 را در حدود ساعت 13:00 بعد از ظهر آغاز کرده است، یعنی دو ساعت و نیم بعد از اینکه گوگل گفت این نسخه به روز می شود.

گوگل اضافه کرد “به روز رسانی هسته ای نوامبر 2020 در حال حاضر به صورت مستقیم در حال اجرا است. طبق معمول این به روزرسانی ها ، تقریباً یک تا دو هفته طول می کشد تا کاملاً ارائه شود. ”

به روزرسانی های قبلی آخرین (به روزرسانی هسته)، مه 2020 بود که به روزرسانی بزرگ و گسترده ای بود و دو هفته طول کشید تا به طور کامل ارائه شود.

قبل از آن بروزرسانی هسته اصلی ژانویه 2020 توسط گوگل اعلام شد، ما در کانال تلگرام سئوتن تجزیه و تحلیل هایی درباره آن به روز رسانی داشتیم.

آنچه پیش از این به روز رسانی بود. به روزرسانی در مورد بسیاری از وبمستران و مدیران سایت ضعیف تر بود ، همانطور که بسیاری اظهار داشتند تأثیر آن به اندازه به روزرسانی های قبلی نبود.

گوگل همچنین یک به روزرسانی را در ماه نوامبر منتشر کرد، اما آن یکی مخصوص رتبه بندی های محلی بود.

این تغییرات برای همه وبمستران دارای اهمیت ویژه ایست و دلیل آن هم وجود تغییرات گسترده در نتایج و رتبه های وبسایت هاست.

دانستن اینکه Google چه موقع این به روزرسانی ها را انجام می دهد مبهم و غیر ممکن است ،گوگل با این کارها موضوعی را به ما نشان می دهد تا بداند آیا وبسایت ها برای مخاطب خود بهینه شده اند یا فقط برای کسب رتبه به وجود آمده اند؟

عمده تغییرات در سال 2020 چه بوده است؟

تعداد جستجوهای بی ثمر

همچنین به عنوان “قطعه صفر رتبه” و “موقعیت صفر” شناخته می شود،در بین سایت ها در حال افزایش است این به این معنی  است که مخاطب به جای اینکه روی یک پیوند کلیک کند و از آن بازدید کند ، همانجا در صفحه نتایج جستجو پاسخ خود را دریافت می کند.

هر بار که Google الگوریتم خود را به روز می کند، یک گام به جلو می رود و در ایجاد تجربه جستجو آسان تر و مرتبط تر با خواسته کاربران حرکت می کند. با این حال ، ما به عنوان متخصص سئو پیشنهاد می کنیم از تکنیک های کلاه سفید استفاده کنید.

دستورالعمل های مربوط به مدیران وب همان است که گوگل قبلاً اعلام کرده بود که به روزرسانی های گسترده الگوریتم هسته ای به منظور ارزیابی مجدد،کیفیت صفحاتی است که در حال حاضر در Google رتبه بندی می شوند.

این بدان معنی است که وب سایت هایی که علی رغم انتشار محتوای با کیفیت در Google رتبه بالاتری نداشته اند ، از افزایش رتبه برخوردار می شوند.

با این حال ، وب سایت هایی که شاهد افت رتبه هستند ، باید به دلایلی که می تواند باعث آن شود را بررسی نمایند.

به گفته گوگل ، افت رتبه پس از بروزرسانی اصلی به معنای بد بودن وب سایت یا محتوای آن نیست. این غول جستجو می گوید فقط ممکن است شخصی محتوای به روز شده ای بنویسد یا داده های تازه ای اضافه کند که کاربران علاقه بیشتری به خواندن آن دارند.

ما در آینده یک تجزیه و تحلیل عمیق از به روزرسانی انجام خواهیم داد و شما را با نوسانات موجود در ردیاب های بروزرسانی جدید در جریان خواهیم گذاشت.

اعلامیه فعلی فقط یک هشدار است و روند عرضه و ریلیز بیشتر بعداً آغاز و ارائه می شود و انتظار می رود مانند گذشته چند روزی ادامه خواهد داشت.

آنچه این بروزرسانی را مهمتر می کند این است که پس از هفت ماه ارائه می شود.

با این حال به روزرسانی جدید گوگل ، گوگل نحوه ارزیابی رتبه بندی محتوا را پس از تغییرات ایجاد شده در سایت از آخرین به روزرسانی،مجدداً ارزیابی خواهد کرد.

سایتهایی که با پشتکار تمام در تلاش برای ارتقا رتبه خود بوده اند،ممکن است افت رتبه را تجربه کنند. از طرف دیگر ، سایتهایی که تلاش مشترکی برای بهینه سازی محتوای خود نکرده اند ، ممکن است نتایج بسیار خوبی را ببینند.

یک چیز مسلم است که این بروزرسانی تأثیر قابل توجهی خواهد داشت. به روزرسانی های هسته اصلی برای ایجاد تأثیرات کاملاً مشهود است و در نتایج جستجو در همه کشورها به همه زبانها تاثیر گذار است.

با شروع به روزرسانی هسته ، سایتها به طور حتم متوجه افت یا افزایش در رتبه بندی جستجو می شوند.

تغییر در رتبه بندی جستجو ، مثبت یا منفی ، نشانگر مرتبط بودن محتوا است.

اگر محتوا از آخرین به روزرسانی هسته ای بیشتر بهینه شده باشد ، احتمالاً در رتبه بندی بالاتر می رود.مخالف این جریان هم دور از انتظار نیست.

افزودن درک بیشتر به بخشی از محتوا ، روشی موثر برای ارسال سیگنال به Google درباره میزان ارتباط آن با سوالات مخاطبان است.

اگر یک تغییر کلی در علاقه جستجو به سمت یک موضوع خاص وجود داشته باشد، ممکن است محتوا نیز به عنوان موضوع مرتبط تری دیده شود.

برای به دست آوردن رتبه بندی بهتر در نتایج جستجوی Google بعد از این بروزرسانی چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

Google مشاوره ای رسمی را منتشر کرده است که می تواند به شما در بهبود رتبه بندی کمک کند.

این مقاله را بخوانید و رتبه بندی خود را در Google بهبود ببخشید.

1. ممکن است چیزی برای تغییر وجود نداشته باشد!

به گفته گوگل ، حتی اگر رتبه شما پایین بیاید ، ممکن است چیزی برای تغییر وجود نداشته باشد”برخی از سایتها ممکن است در طی آنها افت یا افزایش داشته باشند. ما می دانیم کسانی که صاحب سایت هستند و دچار افت می شوند به دنبال رفع مشکل هستند ولی ما می خواهیم به شما این نکته را بگوییم که نباید موارد اشتباه را برطرف کنید. علاوه بر این ، ممکن است اصلاً چیزی برای اصلاح وجود نداشته باشد. “

به روزرسانی های اصلی Google وب سایتهای خاصی را هدف قرار نمی دهند. به روزرسانی های اصلی در مورد بهبود چگونگی ارزیابی سیستم های رتبه بندی Google به طور کلی مرتبط به محتواست:

“صفحاتی که ممکن است در به روزرسانی اصلی عملکرد کمتری داشته باشند مشکلی ندارند. آنها دستورالعمل های گوگل را نقض نکرده اند و همچنین تحت عنوان راهنمای عملکرد یا الگوریتم قرار نگرفته اند، همانطور که برای سایت هایی که این دستورالعمل ها را نقض می کنند ممکن است تاثیر منفی اتفاق بیفتد.

در حقیقت ، هیچ موردی در به روزرسانی اصلی وجود ندارد که صفحات یا سایتهای خاص را هدف قرار دهد. در عوض ، تغییرات مربوط به بهبود نحوه ارزیابی کلی مطالب توسط سیستم های این اگوریتم ها است.”

اصولاً وقتی رتبه بندی پس از به روزرسانی اصلی پایین می آید ، نتایج و رتبه های وب سایت شما تغییر نمی کند.

2. بعضی تغییرات هست که می توانید انجام دهید

آیا به نظر می رسد که این محتوا منافع واقعی بازدیدکنندگان سایت را تأمین می کند؟ یا اینکه صرفاً برای کسب رتبه بهتر در نتایج جست و جو ایجاد شده است؟

همچنین از سایر افرادی که به سایت شما ارتباط ندارند ، بخواهید ارزیابی صادقانه وب سایت شما را انجام دهند. به طور کلی ، اصول E-A-T Google (تخصص ، اعتبار و قابل اعتماد بودن) Google اعمال می شود.

3. نحوه انجام این کارها

اگر می خواهید رتبه های بالایی کسب کنید ، بهینه سازی صفحات وب مهم است. ابزارهای آنالیز موجود به شما کمک می کنند تا وب سایت خود را تا حد ممکن به خواسته های مخاطب نزدیک کنید.(دوره آموزش تولید محتوا بر اصول بازاریابی و شناخت مخاطب در این لینک)

به عنوان مثال ، ابزار حسابرسی وب سایت، وب سایت شما را از نظر کلمات کلیدی بررسی می کند. ابزار Top 10 Optimizer وب سایت شما را با وب سایت های دیگر مقایسه می کند.

علاوه بر ابزارهای بالا ، SEOprofiler ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد که به شما کمک می کند کلمات کلیدی خوبی پیدا کنید ، ابزارهایی که به شما کمک می کنند پیوندهای خود را بهینه کنید ، ابزارهای هوش مصنوعی و موارد دیگر هستند.

راهنمایی های Google در برخورد با به روزرسانی های الگوریتم اصلی

پست وبلاگ Google توصیه های لازم را برای مدیران سایت در مورد اقدامات برای بهبود رتبه بندی پس از یک به روزرسانی اصلی ارائه می دهد.

هدف از این تغییرات و بهبود محتوا در سراسر گوگل مورد توجه قرار گرفته است ، بنابراین “ممکن است باعث شود که برخی از صفحاتی که قبلاً رتبه کمتری داشتند بهتر عمل کنند”. ترتیب رتبه بندی تغییر می کند و بعضی از صفحات به سادگی پایین می آیند و با صفحات شایسته تری جایگزین می شوند.

تمرکز خود را بر ادامه ارائه بهترین مطالب بالا ببرید!

محتوای خود را ارزیابی کنید

توصیه های Google همچنان بر ارائه بهترین محتوای ممکن تمرکز دارد. راهنمایی در قالب مجموعه ای از سوالاتی که باید درباره محتوای خود بپرسید ، در چهار دسته گسترده قرار دارد:

محتوا و کیفیت آن:

آیا موارد اصلی ، قابل توجه ، صادق ، مفید و با ارزش در محتوا وجود دارد؟

تخصص: آیا به خوبی تحقیق معتبر ، دقیق توسط یک مرجع معتبر انجام شده است؟

ارائه: آیا خوب نوشته شده و بدون خطا است ، آیا در دستگاه های مختلف به خوبی نمایش داده می شود؟

تطبیقی: آیا در مقایسه با سایر مطالب مشابه ارزش ارائه می کند و علاقه واقعی بازدیدکنندگان را تأمین می کند؟

E-A-T ، به معنی Expertise-Authority-Trustworthiness و معنی فارسی آن یعنی قابل اعتماد بودن – صاحب نظر بودن، در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت محتوا در Google استفاده می شود و موتور جستجو به این موضوع به عنوان منبع دیگری برای مشاوره در مورد محتوای عالی اشاره می کند.

زمان بهبودی

همانطور که گفته شد به روزرسانی های هسته اصلی هر چند ماه یک بار اتفاق می افتد و یک سوال معمول این است که چه مدت طول می کشد تا سایت به نتایج گذشته خود بازگردد.

گوگل می گوید :با فرض پیشرفت های انجام شده – ممکن است تا زمان بروزرسانی نسخه اصلی بعدی ادامه یابد. با این حال ، محتوای “اگر پیشرفت ها حکم کند” همچنین می تواند به دنبال یکی از به روزرسانی های هسته کوچکتر که به طور مداوم در حال انتشار است ، بازیابی شود.

Google خاطرنشان می کند که بهینه سازی های انجام شده توسط وب مستران تضمین کننده بازیابی نیست و محتواهای شایسته تر نسبت به صفحات دیگر بالاتر می روند.

آیا این مفید است؟

بله. اگرچه توصیه های Google به طور گسترده با آنچه قبلاً گفته مطابقت دارد ،

این مطلب یک راهنما و چک لیست مفید و متمرکز است که مدیران وب می توانند هنگام اجرای به روزرسانی هسته بعدی آن را مورد بررسی قرار دهند.

سوال: در به روزرسانی الگوریتم دسامبر 2020 گوگل چه چیزی تغییر خواهد کرد؟

اکنون گوگل اعلام کرده است که آنها شروع به کار Core Update دسامبر 2020 می کنند.

در حال حاضر هیچ کس نمی داند که به طور دقیق تغییرات جدید چه هستند و چگونه بر SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) تأثیر می گذارد. گوگل در توییتر اعلام کرده است که ریلیز آغاز شده است و استقرار آن در سراسر جهان دو یا چند هفته طول می کشد.

در سال های گذشته یکی از بزرگترین تغییرات به روزرسانی Mobilegeddon در آوریل 2015 بود من خوب بخاطر دارم که مجازات های سنگینی را برای سایتهایی که فاقد آن امتیاز هستند در نظر گرفته شد گوگل خیلی از وبسایت ها را در نتایج جست و جو با افت سنگین روبرو کرد.

تجربه شخصی من و تغییرات بزرگ

در حال حاضر هم گوگل درمورد تغییر آینده ارتباط برقرار خواهد کرد و این بروزرسانی می تواند تحول عظیمی در نتایج وبسایت ها اعمال کند و به توسعه دهندگان و سئو کارا اجازه می دهد خود را برای تغییر بزرگ آماده كنند. همین مورد در مورد به روزرسانی های اخیر که بیشتر روی زمان بارگذاری و عملکرد به طور کلی تمرکز داشته اند (به عنوان مثال با Core Web Vital و غیره).
بنابراین در هفته های آینده توجه ویژه به نحوه رتبه بندی سایت های خود در Google SERP داشته باشید. در حالی که هیچ کس از تغییرات دقیق اطلاع ندارد ، اما یک مشاوره SEO و غیره وجود دارد که بر اساس این نتایج حدس می زنم. اصول فنی سئو (محتوای با کیفیت ، فراداده ، دسترسی خوب ، پیوندهای ورودی ، عملکرد و …) برای چندین سال پایدار بوده است ، اما احتمالاً در این بروزرسانی مورد توجه قرار گرفته است.

نظر کاربران خارجی در مورد این بروزرسانی

Google Core Updates یک بازی حدس زدن است

گوگل در مورد آنچه که نسخه Core Update در دسامبر 2020 ارائه می دهد خیلی سر و صدا نکرده است ، بنابراین مانند Mobilegeddon در زمان خود بسیار چشمگیر نیست.

قابل توجه است که از ماه اکتبر ، وب کنسول وب مستر غیرفعال شده است و “اقدامات به طور موقت غیرفعال است” ، بنابراین این ممکن است مربوط به این نسخه باشد.

اما در نهایت فقط زمان نشان خواهد داد.

دسامبر 2020 گزارش مدیر وب سایت Google

نوامبر ماه بسیار شلوغی بود که گوگل تاریخ راه اندازی به روزرسانی تجربه صفحه را به ما داد و با این کار ، گوگل یک نشانگر یا نشان بصری را در نتایج جستجو برای این تغییر آزمایش می کند.

گوگل در این ماه چندین به روزرسانی الگوریتم تایید نشده را منتشر کرده اما هنوز از 4 مه آخرین بروزرسانی اعلام شده بیش از 7 ماه می گذرد شاهد بروزرسانی هسته اصلی نیستیم و ممکن است در بقیه سال آن را نبینیم. و ما از بروزرسانی قبلی فهمیدیم که DeepRank نام رمز الگوریتم BERT است.

Google برخی از تداخلات پیوندهای پیوندی عجیب و غریب را بر روی قطعه های برجسته ای که SEO کارها و ناشران را ناراحت می کند آزمایش کرد.

گوگل همچنین در پایان،محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی خود را رتبه بندی کرد ، اما این یک اشتباه بود و همه آنها را از جستجو حذف کرد.

تغییرات در سرچ کنسول

افراد در تیم کنسول جستجوی Google مشغول راه اندازی یک بخش گزارش جدید آمار خزنده برجسته هستند ، آنها از ابزار disavow مهاجرت کردند ، اشکال اقدامات دستی را برطرف کردند و موارد دیگر. علاوه بر همه اینها ، گوگل مهاجرت عظیمی از Google Webmaster Central به Google Search Central انجام داد.

اما هنوز ، ابزار نمایه سازی درخواست کار نمی کند.

 

در پایان باید بگوییم بسیاری از افراد از ماه های گذشته طبق گزارشاتی که بلاگتن  سئو دریافت کرده است با افزایش چشمگیر و افت های شدید در تعلیق ها روبرو بوده اند. لازم است بدانید برای جبران گذشته ، باز هم به تولید محتوای بهینه و ایجاد گزارش ها و محصولات جدید در وبسایت خود بپردازید گزارش شما می توانید برای دریافت مطالب با این بروز رسانی و تغییرات دیگر در خبرنامه وبسایت و یا در کانال تلگرام سئو تن عضو شوید و همچنین برای طرح سوال و پرسش به لیست شماره های زیر مراجعه نمایید.

طرح سوال و مشاوره از طریق تماس با شماره های زیر

تلگرام،واتس آپ: 09352393868

تماس ایرانسلی: 09388885611

تماس همراه اولی: 09137909013

مجمد سلحشوری

نوشتن هر چند کوتاه یا بلند هر یک گوشه ای از زوایای یک قضیه یا حس خاص را بیان می کنند،نوشتن برای هر قلمزنی، زمین بازی مناسبی برای تمرین ایجاز و خلاقیت در نوشتن است. #محمد_سلحشوری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا