OFF PAGEتکنیکال ON PAGEسئو

سئو چیست؟

سئو چیست؟

سئو چیست؟ بهینه سازی سایت اینترنتی برای موتورهای جست و جو را سئو می نامند ما در این مقاله قصد داریم در مورد بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جست و جو با شما صحبت کنیم،در ادامه این مقاله با سایت بلاگتن همراه باشید

سئو(SEO)

بهینه‌سازی وب‌سایت شامل توسعه و ویرایش مطالب موجود در خود سایت و HTML و برنامه‌نویسی و همچنین ارتباط بین کلمات کلیدی و حذف موانع مربوط به فعالیت‌های نمایه ‌سازی در موتور جستجو و ترویج یک سایت برای افزایش تعداد لینک دهنده یا لینک‌های ورودی، و دیگر تاکتیک‌های جستجوگرهاست.

در دهه اخیر با پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی و نیاز مردم به این دسته از پلتفرم ها عبارت سئو یا بهینه سازی وبسایت برای مورتورهای جست و جو در بین صاحبان مشاغل اینترنتی بسیار داغ شده است اینکه سئو اصلا چیست و چه کمکی به کسب و کار ما خواهد کرد امری است مهم که دانستن آن و کمی کسب اطلاعات راجع به این موضوع مهم است.

بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستوجو (SEARCH ENGINE OPTIMIZE)

سئو SEO مخفف واژه SEARCH ENGINE OPTIMIZE است که از معنی آن می توان درک کرد که منظور چیست و قرار است راجع به چه چیزی صحبت کنیم بهتر است این مبحث مهم را اینگونه باز کنیم، سئو یک روند است که نیازمند زمانی خاص و بسته به نوع فعالیت برای بهتر دیده شدن یک وب‌ سایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجو طبیعی انجام می شود.

بهینه سازی کمک شایانی در پیشرفت وبسایت خواهد کرد و کسب و کار شما را به نتایج برتر گوگل و موتورهای جست و جو خواهد کشاند ولی سوال اصلی اینجاست که چه کنیم و چه پروسه ای را دنبال کنیم تا به این نتیجه دست پیدا کنیم.

جواب این سوال نزد سایت شما و مخاطب شماست هرچقدر به خواسته مخاطب و مشتری خود احترام بگذارید طبیعتا به این نتیجه نزدیکتر خواهید شد خیلی از ما معتقدیم قوانین گوگل قابل دور زدن است و یا تلاش می کنیم این قوانین را برای خود پیچیده و دشوار کنیم بلکه با کمی تامل و فکر بر روی این مورد خواهید دید که اصلا اینجور نیست و طراحی و بهینه سازی وبسایت مطابق با خواسته مخاطب،شما را به هرچه بهتر دیده شدن نزدیک خواهد کرد.

معمولاً وب‌سایت ‌هایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آوردند و این می تواند توجیه و توضیح خوبی برای بهینه سازی وبسایت باشد خود بازدیدکنندگان و کلیک آن ها در وبسایت شما نوعی سئو به حساب می آید که کمک شایانی به پیشرفت رتبه شما در نتایج جست و جو خواهد کرد.

بهینه سازی داخلی و تکنیکال

سئو ممکن است انواع مختلف جستجو را دربر گیرد، از جمله جستجوی تصویر، جستجو در ویدیو، جستجوی دانشگاهی، جستجو در اخبار و جستجو در نقشه. «سئو» یک سایت شامل فاکتورهای زیادی می‌شود که توسط موتورهای جستجو بررسی و بازبینی می‌شود.

یکی از عوامل مهم و مواردی که باید همیشه در نظر داشته باشید این است که موتورهای جست و جو ارزش زیادی برای مخاطبان خود قائل هستند و  از دید بازاریابی اینترنتی، «سئو» به چگونگی کار کردن موتورهای جستجو و اینکه کاربران چه چیزی جستجو می‌کنند و همین‌طور کلمات کلیدی تایپ‌ شده و اینکه کدام یک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان مورد توجه قرار می‌گیرد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به قدری این امر برای موتورهای جست و جو مهم است که با عدم رعایت نکات ریز ممکن است وبسایت شما از دسترس مخاطبان در نتایج جستوجو خارج و یا به نتایج عقب و پایین برگردد.

در نتیجه در خلاصه‌ترین تعریف «سئو» را می‌توان به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو دانست.

تاریخچه سئو(بهینه سازی)

اگر بخواهیم راجع به این تاریخ صحبت کنیم باید برگردیم به زمانی که موتورهای جست و جو به نیازهای مخاطبان خود پی بردند و این پیشرفت را مدیون مخاطبان خود هستند ولی تاریخ دقیق از اواسط دهه 90 میلادی بود که موتورهای جست و جو تصمیم گرفتند در نتایج خود رتبه هایی در نظر بگیرند که هر سایت بسته به وضعیت خود در چه رتبه ای قرار بگیرد و هرچه این وضعیت نزدیک به خواسته کاربر و مخاطب باشد رتبه وب سایت در صفحات نتایج برتر و در دسترس تر می باشد.

حال معیار سنجش موتورهای جستوجو برای وبسایت ها چیست و چه چیزهایی مورد بررسی قرار میگیرد تا این رتبه مشخص شود؟

در ابتدا تمام‌کارهایی که مدیران وب‌سایت‌ها انجام می‌دادند، ارسال آدرس صفحه به موتورهای مختلفی که یک «خزنده» جهت «خزش» آن صفحه می‌فرستادند، استخراج لینک‌های صفحه به سایر صفحات از درون صفحه، و بازگرداندن اطلاعات یافت شده در صفحه جهت ایندکس شدن بود.

فرایند به این صورت است که عنکبوت موتور جستجو، یک صفحه را دانلود و آن را در سرور موتور جستجو ذخیره می‌کند و یک برنامه دیگر موسوم به ایندکس کننده، اطلاعات مختلفی را دربارهٔ صفحه استخراج می‌کند، اطلاعاتی از قبیل واژه‌های موجود و محل قرارگیری آن‌ها در صفحه، و نیز وزن خاص واژه‌های به‌ خصوص، و تمام لینک‌های موجود در صفحه، که سپس جهت خزش در زمانی دیگر، در دستور کار قرار می‌گیرد.

تاریخچه پیدایش الگوریتم ها(قوانین)

در گذشته با استفاده از داده‌های متا در صفحات ایندکس،کمتر قابل‌ اطمینان بود زیرا انتخاب واژگان در یک متاتگ توسط وب‌سایت‌ها، بالقوه می‌توانست یک نمایش غیردقیق از محتوای واقعی وب ‌سایت باشد. داده‌های نادرست، ناقص و ناسازگار در متا تگ‌ها می‌توانست موجب رتبه‌بندی شدن صفحه برای جستجوهای غیر مرتبط گردد.

آشنایی با تمام اصطلاحات سئو

تولیدکنندگان محتوای وب همچنین تعدادی از ویژگی‌های منبع HTML یک صفحه را دست‌کاری می کردند تا رتبه صفحه را در موتورهای جستجو بهبود دهند.

حال ازآنجایی ‌که موفقیت و محبوبیت یک موتور جستجو از طریق توانایی آن در تولید نتایج مرتبط ‌تر در قبال هر جستجوی صورت گرفته مشخص می‌شود، کیفیت پایین یا نتایج نامرتبط می‌تواند سبب از دست رفتن کاربران به منابع جستجوی دیگر شود. موتورهای جستجو با توسعه الگوریتمی (قوانین) رتبه‌بندی پیچیده‌تر به این عمل پاسخ دادند؛ که در آن عوامل بیشتری مورد توجه قرار می‌گیرند و دست‌کاری را برای مدیران وب و کسب و کار،سختتر می‌سازند.

به‌منظور ارائه نتایج بهتر به کاربران خود، موتورهای جستجو باید انطباق یافته و از نتایج صفحاتی اطمینان یابند که نتایج مرتبط‌ تری دارند، نه نتایج مربوط به صفحاتی که نامربوط بوده و توسط مدیر وب سایت بدون وجدان کاری و با استفاده از کلمات کلیدی متعدد پرشده‌اند.

رعایت اصول سئو

با توضیحاتی که در این مقاله دادیم و تلاش کردیم شما را با ساز و کار سئو و بهینه سازی آشنا کنیم.

شما هم به راحتی می توانید با رعایت برخی از اصول و احترام به قوانینی که موتورهای جست و جو برای سهولت کار مخاطبان خود در نظر گرفته اند بهترین نتیجه را کسب نمایید این اصول می تواند تولید محتوای یونیک و با عکس های بهینه باشد و ایجاد لینک های داخلی مفید باشد و بهینه سازی کدهای قالب و افزونه ها و اسکریپت ها می تواند به شما کمک شایانی کند.

حال سوال اینجاست اگر این اصول رعایت شود ما در نتایج چه رتبه ای کسب خواهیم کرد؟

جواب این سوال بسیار ساده است هر تغییر و بهینه سازی داخلی،نتیجه مثبتی در پی خواهد داشت هرچه شما وضعیت داخلی وبسایت خود را برای مخاطب بهینه تر نمایید مطمعنا به قله پیروزی نزدیکتر خواهید شد هر حرکت مثبت و رو به جلویی در نتایج بازتاب ویژه خود را خواهد داشت و نتیجه ای بهتر را متوجه وبسایت و کسب و کار شما خواهد کرد

ما در مقاله های دیگر در مورد لینک های داخلی و تاثیر آن برروی رتبه وبسایت صحبت خواهیم کرد و جوانب آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد

لینک سازی خارجی و نتیجه آن

در این مقاله سعی کردیم تمام جوانب سئو و بهینه سازی را برای شما توضیح دهیم ولی به طور حتم سوال اصلی به قوت خود باقی است که لینک سازی خارجی در این نبرد در کجای میدان قرار دارد و چه نقشی را ایفا می کند؟

بله طبیعی است که لینک های خارجی در دیده شدن وبسایت و جذب بازدید بسیار مهم است و این نقش به ارتقا رتبه کلمات کلیدی وبسایت کمک می کند،در این بین نقش این لینک ها که به صورت طبیعی ایجاد می شود بسیار پررنگ است ولی خب هر متخصص سئو و وبمستری می داند برای این کار نیازمند یک اعتباری است که این اعتبار پشتوانه ای همچون وضعیت داخلی وبسایت را طلب می کند.

نگاه اصلی موتورهای جست و جو به اشتراک های خارجی هر وبسایت است این نکته برای موتورهای جست و جو بسیار مهم است این دادو ستد اطلاعات و به اشتراک گذاشتن این اطلاعات توسط وبسایت های معتبر برای موتورهای جست و جو بلاخص گوگل بسیار شیرین و مهم است همین دلیل باعث شده است که متخصصین سئو به هرروشی دست بزنند که از این خواسته مهم گوگل استفاده و در نتایج سایت خود و مشتریان خود را به صدر نتایج نزدیک کنند برخی با استفاده از روش های کلاه خاکستری توانستند نتایج خوبی از لینک های خارجی خود بگیرند.

اکثر صاحبان کسب و کارهای تحت وب در مورد لینک سازی دستی و توسط شخص مقداری هراس دارند و این هراس منطقی و عقلانی است چون روش های مختلف لینک سازی هرچقدر هم کم خطر باشد بازهم دارای ریسک است ولی توصیه هر سئوکار برای دریافت نتیجه بهتر از لینک های خارجی اعتبار دامنه و وبسایت شماست و هرچقدر عوامل داخلی قوی تر و پویاتر باشد به طبع ریسک لینک سازی خارجی کمتر خواهد بود ولی پیشنهاد سئوتن به شما برای دریافت نتیجه بهتر ابتدا بهبود وضعیت داخلی است و سپس تبلیغات و لینک سازی است.

مجمد سلحشوری

نوشتن هر چند کوتاه یا بلند هر یک گوشه ای از زوایای یک قضیه یا حس خاص را بیان می کنند،نوشتن برای هر قلمزنی، زمین بازی مناسبی برای تمرین ایجاز و خلاقیت در نوشتن است. #محمد_سلحشوری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا